PEREMVIDÉKEN – KONFERENCIA

Szakmai konferenciánkon a hátrányos helyzetű gyermekek művészeti nevelésének lehetőségeiről és kérdéseiről tartanak előadást szakmai előadók. A prezentációkat követő workshopon ki is próbálhatják az érdeklődők a meghívott szakemberek módszereit. A konferenciára pedagógusokat, szakmabelieket, érintett családtagokat és érdeklődőket is várunk!

Időpontja: 2017. március 3. 14.00-17.30

Helyszín: Deák 17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galéria (1052 Budapest, Deák Ferenc u. 17. I. emelet)

A programon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött! Regisztráció (március 1-ig) az info@deak17galeria.hu címen. A levél tárgya legyen: peremvidéken, a levélben kérjük, írja meg, hogy mely intézményből érkezik.

A KONFERENCIA FŐ CÉLJA

– a meghívott szakemberek közreműködésével körképet adni a hátrányos helyzetű gyermekek és fiatalok oktatásáról, művészeti neveléséről, készség- és kompetencia fejlesztéséről, tehetséggondozásáról.

– az intézményi tapasztalatok számbavétele: az egyes intézményekben és intézménytípusokban hogyan épül fel mindez.

– gyakorlati módszerek, projektek bemutatása.

– mindezt közös beszélgetésekkel, tapasztalataink megosztásával az egyes előadások végén.

PROGRAM

14.00-15.45 Előadások

● Csató Magdolna csoportvezető nevelő, Fővárosi Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi     Szakszolgálat, 1. sz. Befogadó Otthon, Bóbita csoport

Személyiségfejlesztő rajzfoglalkozások a Fővárosi Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat, 1. sz. Befogadó Otthonában

Előadásában ismerteti a Befogadó Otthon helyét és szerepét a gyermekvédelmi szakellátásban és bemutatja Fiók László festőművész személyiségfejlesztő rajzfoglalkozását, valamint annak hatását a gyerekek személyiségére. Megismerhetjük előadásából a Befogadó Otthon keretein belül megvalósuló segítő és művészeti tevékenységet is.

● Jámbor Zita, Iskolai Közösségi Szolgálat programfelelős, BAGázs Közhasznú Egyesület

BAGázs Közhasznú Egyesület Iskolai Közösségi Szolgálat program tapasztalatok és dilemmák

A BAGázs IKSZ egy olyan programot takar, amelyben a középiskolás diákok, felnőtt önkéntesek és helyi koordinátorok 6-8 fős csoportokban tartanak 4-14 éves gyerekek számára kreatív gyerekfoglalkozásokat a bagi romatelepen.  A programnak a BAGázs konténerház ad otthont.

 
● Mezei Kata, igazgató, Burattino Általános, Közép és Szakképző Iskola, Gyermekotthon
Művészeti nevelés a Burattinoban


A művészeti nevelés egyedülálló csodákra képes, éppúgy ahogy a felnőttek vonatkozásában egy művészi élmény. Nem is választható e két fogalom el egymástól, hiszen a művészeti nevelés lényege, hogy a gyerekek megismerjék a művészi élményt. Aki maga ismeri, az tudja, hogy terápiás értéke felbecsülhetetlen: minden pszichikus funkció fejlődik általa: motorikus képességek, szociális és kommunikációs készségek, téri–orientáció, kognitív képességek, kreativitás. A közös alkotás, de a közös műélvezet is közösségteremtő erő, felnőttek és gyerekek egymásra nyitott, be- és elfogadó, bizalmas közössége létrejöttének fundamentuma.
 

● Zsin Bence, festőművész, művészetpedagógus, Pécs-Somogyi Általános Iskola

Madarakká leszünk – hátrányos helyzetű gyermekek művészeti nevelése a mese komplexitása mentén

Előadásom célja bemutatni, miként lehet a mese interdiszciplináris jellege valamint a képzőművészet és a dráma határterületei mentén hatékonyan foglalkozni problémás gyermekkel, a szociális kompetenciák fejlesztése mellett a művészeti nevelésre fektetve a hangsúlyt. A Pécs-Somogyi Általános Iskolában túlnyomó részt hátrányos helyzetű, nehéz sorsú gyerekek tanulnak. A közeli István-aknáról, Pécs bányatelepről, gyermekotthonból, lakásotthonokból érkeznek, sok esetben éppen azért hozzánk, mert máshol nem tudtak megfelelni az intézményi elvárásoknak.

KÁVÉSZÜNET

16.00-17.30 – Választható workshopok

● L. Ritók Nóra, Igazgyöngy Alapítvány

Három az egyben (Az Igazgyöngy Alapítvány és AMI vizuális nevelése)

A vizuális nevelés a lehetőségek kimeríthetetlen tárházát adja a fejlesztésekhez. Az Igazgyöngy Alapítvány művészeti nevelése ma hármas pedagógiai fókuszú: a vizuális kommunikáció fejlesztése mellett hátránykompenzáló és szociális kompetenciafejlesztő céllal szerveződik. Komplex hatása gyors és látványos sikereket ad mindenhol, de különösen a hátrányos helyzetű gyerekek oktatásában, nevelésében.

● Szabó Márton, antropológus, cirkuszpedagógus, Magyar Zsonglőr Egyesület

Szociális cirkuszi workshop

A Magyar Zsonglőr Egyesület évek óta tart fejlesztő cirkuszi foglalkozásokat különböző célcsoportoknak, például marginalizált fiataloknak, pszichiátriai gondokkal küzdő gyerekeknek, menekülteknek. A workshopon minden résztvevő kipróbálhatja magát a zsonglőrködés világában, hogy saját élményként ismerje meg cirkuszpedagógiánkat. Ezen kívül a workshopot Szabó Márton zsonglőroktató azokkal a pesterzsébeti fiatalokkal együtt tartja, akik már évek óta résztvevői cirkuszfoglalkozásoknak, így őket is megismerhetik a résztvevők.

Korábbi Nekem másra van szükségem című konferenciánk programja és videói megtekinthetők ITT!

https://lh3.googleusercontent.com/35jf919XFTdNgZczMeJWFEm0ES1s7J0rrlHdEJVHwtuFyih7V0L5HgB0f5VBUhjLL9mXolOLmdy5200QD4mZnqPDi_ti5BfkZVKlIg0GF_np4oihzlLEBfAPX_MeNJlTFNrsTHI
https://lh3.googleusercontent.com/2T1dKLH2gk5kXY4hu_QDFViMWGfMNzPkp_hcDQBmbqzHhbjM9adlW1P-fTBsdiVAwVHGmfEgVjvCVzvJEPog3AfzrdVOzus-4MjWf2DlLP3sOOdhHwcjln9N3tWTqP2o8oQPvck
https://lh3.googleusercontent.com/6TtCum2mfNpKASqeDUbWQ6hBy01i5l1b9MJohlvH_MhqwiKpoHr0qOVJusTs8iGz2GgRYjLjgWOjfAcXvCreFTbWcqCfp1A1MFC2AiUTM9eHLXMYRNdPIQCXbmFoLHdrVSpSCMI
https://lh6.googleusercontent.com/vx2PcSaq4ptAExmeJ1n0i3U4nP8YdBy_GJKnbdfqWOMYB120ow5dsRxTJhclg1ZgUznZm81Lan4-iq8BP1Aaksf5K4AXbDfFabeWbwuKR8KSbfZXMYv4rGmN7r1Re-Yi54VRP1c
https://lh4.googleusercontent.com/AvsqtgSILuJmYyjyG3nP_qpxig_5YTgGnknZXluvXAPzNlZS2dtg42G0wUosEsmWZGTkC5IaIz3oKiRQ-y8Yvx9q2QrYyW-AHT_MDB5Hdc4I4fwYtNOyHCgKPN6_lxT_kWyoivs