Szeretettel meghívjuk Önt és minden kedves érdeklődőt a VIMM35 (Vizuális Mesterpedagógus Műhely) eseményre, ahol a téma ezúttal a Design Thinking – tervezéses gondolkodás az iskolában lesz.
Ajánljuk minden érdeklődő rajztanárnak, óvópedagógusnak, kreatív szülőnek!
Időpont: 2020. szeptember 18. 9.00-12.30
Helyszín: Deák17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galéria. Az előadások később visszanézhetőek lesznek a Galéria YouTube-csatornáján.
Regisztráció: Az űrlap kitöltéséhez kattintson ide!
A regisztráció alkalmával lehet igényelni a Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete (MROE) által kiállított 5 kreditet érő igazolást, amelyet a résztvevők a helyszínen vehetnek majd át.
További információ a Facebook-eseménynél.
Program
9:00 – 9:50
Póczos Valéria
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium,
vizuális nevelés és környezetkultúra vezetőtanár;
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, doktoranda
WEB
Designkultúrára fel! Bevezetés a designkultúra területére
Előadásomban a designkultúra-tudomány bevezetését, valamint az ahhoz köthető sajátos gondolkodásmód szemléltetését vállalom. Mindemellett a közoktatási gyakorlatba integrált designoktatás-módszertan néhány lehetséges útját mutatom be, saját, elsőtől tizenkettedik évfolyamnak szánt designkultúra modulok elnevezésű tanítási-tanulási programom egy részének ismertetésével.
9:50 – 10:40
Mészáros Zsuzska
Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium,
vizuális nevelés és környezetkultúra vezetőtanár
Corvin Rajziskola
WEB
Könnyen használható tervezéses feladatok
Előadásom az iskolai gyakorlatban, 1-12. évfolyamon és felvételi előkészítőn használt feladataimba, frissen megjelent feladatgyűjteményembe és ezek elméleti hátterébe nyújt betekintést.
11:00 – 11:50
Bényei Judit PhD
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem,
MA szakvezető, média- és oktatáskutató egyetemi docens
WEB
Designgondolkodás a közoktatásban – MOME fejlesztések az EFOP 3.2.6 projekt segítségével
A MOME Holisztikus, együttműködésen alapuló design (HEAD) módszertana a problémamegoldó gondolkodás és a kreativitás fejlesztését valósítja meg a vizualitásra, az alkotó munkára és az aktív felfedezésre, kutatásra építve. Drámapedagógiai módszereket alkalmazva erősíti meg a csapatban dolgozás készségeit a projektalapú tanulás során. Az előadás a programfejlesztés folyamatát és a létrejött módszer főbb jellemzőit mutatja be.
11:50 – 12:40
Lipóczki Ákos DLA
egyetemi docens, a MOME Innovációs Központ Kreatív Tanulás kutatócsoportjának vezetője
Szentandrási Dóra
építész, MOME Doktori Iskola, az Ugrás a Jövőbe! online kreatív pályázat szakmai kurátora
Művészeti pályázat mint designalapú tanulás módszertannal kísért különös tanulási helyzet az online térben
A 7-10. osztályosoknak szóló, jövő orientált design pályázat keretében megvalósított pedagógiai kísérlet bemutatása során érintjük a designalapú tanulás lehetőségét az online térben, valamint a fejlesztési és tanulási célok megvalósulásához vezető eszközöket.